פרוטוקול מסירה

Portrait of construction engineers working on building site together

מהו פרוטוקול מסירה ?

פרוטוקול מסירת דירה חדשה מקבלן הינו מסמך בכתב אשר בו מפורטים נתוני הדירה, מועד מסירתה, מצבה הפיזי של הדירה, אביזריה, מתקניה וכל המצוי בה.

מסמך זה נעשה בדרך כלל על ידי היזם/קבלן ויכול לשמש כראיה משפטית לליקויים ו/או אי התאמות באחריות היזם/הקבלן במידת הצורך במהלך תקופת הבדק ותקופת האחריות.

בפרוטוקול המסירה רשאי הרוכש (ואף מומלץ) לציין ליקויים ו/או אי התאמות בדירה וכן ברכוש המשותף אשר הבחין בהם, בין בעצמו ובין באמצעות מהנדס בניין מטעמו.

ללא איש מקצועי מטעמו סביר מאד להניח שהרוכש לא יאתר את כלל הליקויים הקיימים ולא ידע לערוך את הבדיקות הנכונות.

משלא יצוינו בפרוטוקול המסירה ליקויים הנגלים לעין והדירה כבר תימסר לרוכש, האחריות על תיקונם כבר לא תחול על היזם/הקבלן.

משלא יצוינו בפרוטוקול המסירה ליקויים שאינם נגלים לעין, עדיין תחול אחריות על היזם/קבלן, אך יש לדעת כי תיקון ליקויים מסוג זה לאחר אכלוס הדירה ע"י הרוכש הינו סבוך יותר מתיקון אשר היה נעשה טרם אכלוס הדירה.

במקרים רבים בהם הרוכש לא נעזר באיש מקצוע ונתגלו ליקויים לאחר אכלוס הדירה, תהליך התיקון הגיע לכדי חודשים ואף שנים של מחלוקות בין הקבלן לבין הרוכש.

דגשים לפרוטוקול המסירה :

  • חשוב לדעת, כי בזמן ביצוע פרוטוקול מסירה, אסור ליזם/קבלן למנוע מהרוכש להגיע עם מהנדס או חברת בדק בית מטעמו כדי לאתר ליקויי בניה ואי התאמות בדירה.
  • נציג מטעם הקבלן הוא שכותב את הפרוטוקול, לכן, למען שמירה על זכויותיכם המלאות, הצטיידו בדף ועט ורשמו את הליקויים בעצמכם. לאחר מכן, לפני חתימה על הפרוטוקול ערכו השוואה ובדקו שיש התאמה בין הפרוטוקול לבין הרשימה שערכתם.
  • אם בחרתם להשתמש בשירותי הבדק שלנו יופק לכם דוח הנדסי מפורט אשר יכלול את כל הליקויים בצירוף תמונות וציטוטים מהתקן דוח זה יופץ לכם ולקבלן.
  • בדיקת דירת 4/5 חדרים על ידי מהנדס מומחה עורכת בממוצע כשעתיים, לכן קבעו את מועד הפרוטוקול לזמן נוח בשבילכם, אל תמהרו וקחו את הזמן.

וודאו עם נציג הקבלן שהוא מפנה לכם את הזמן הדרוש לבדיקה מקיפה.

  • תערכו ולמדו מראש את תוכניות הדירה, אדריכלות ,שינויי דיירים ומפרט טכני, על מנת שתוכלו לבדוק את מידות הדירה לפי תוכנית אדריכלית, זגוגיות החלון לפי מפרט טכני וכו'.
  • אם בחרתם להשתמש בשירותי הבדק שלנו, כאשר מהנדס בניין מטעם חברתנו מגיע לבצע את הבדיקה יש להמציא את כל התוכניות הנ"ל ליום הבדיקה.

ישנם דגשים וטיפים רבים למעמד חשוב זה וחברתנו תשמח לתת לכם מענה וייעוץ לכל שאלה. זכרו ! פרוטוקול המסירה הינו שלב שבו ניתן לאתר ליקויים בעיתוי הנכון ביותר , כאשר הקבלן עוד בשטח וטרם שולמה מלוא התמורה על הדירה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדין