מהו מפרט טכני ?

sergey-zolkin-21232-unsplash

מפרט טכני הוא אחד המסמכים הכי חשובים בבנייה !

מפרט טכני הוא מסמך המהווה תוספת חשובה וחיונית לתכניות העבודה בבניה, ובמילים פשוטות כל מה שרשום במפרט הטכני אלא הם התמורות של היזם לדיירי הבניין.

חשוב להבין, ככל שהמסמך יהיה מפורט יותר בצורה הנדסית מקצועית כך בזמן הבניה לא יהיה מקום ל"שיקול דעתו של הקבלן " ולא יהיו שטחים אפורים דבר שיחסוך המון כאבי ראש גם לדיירים וגם ליזם .

המפרט מתייחס לדירה המסוימת וכולל מידע מפורט על הדירה: פרטי זיהוי, פירוט של שטח הדירה והשטחים המוצמדים לה וכללים מדויקים לאופן חישובם,

כן מצויינים במפרט תיאור של חדרי הדירה וחלוקתה, תיאור חיפוי קירות החוץ, סוג מחיצות, סוג הריצוף , חומרי בנייה ועבודות גמר כריצוף וחיפוי קירות, דלתות, חלונות, ארונות, מתקנים, אביזרים, כלים סניטריים, וכן תיאור של תשתיות והמערכות המותקנים בדירה כמערכות חשמל ותקשורת, מערכות חימום וקירור, מערכות מיזוג ואוורור, סידורי אש ובטיחות ומערכות מים וביוב.

בנוסף, כולל המפרט התייחסות למגרש ולבניין בו נמצאת הדירה וכולל תיאור של הבניין, הקומות והשימושים בכל קומה, הרכוש המשותף, חומרי בנייה ועבודות גמר בחלקי הבניין המשותפים, מערכות משותפות, חיבורי תשתית, עבודות פיתוח ונושאים נוספים.


המפרט מחייב את היזם לצרף תכניות של הדירה, הכוללות מידות של כל חדר ומידות כלליות של הדירה, תכנית הקומה בה נמצאת הדירה, תכניות של קומות טיפוסיות, קומת כניסה, קומות מרתף, קומת גג ותוכנית פיתוח של המגרש.

אחד הדגשים שאנו בתור חברת פיקוח מטעם הדיירים שמים עליהם דגש , והרבה דיירים מפספסים את זה, זה נושא תמחור מפרט טכני . 

חשוב מאוד שליד כל תמורה של היזם יהיה מחיר של התמורה , מידות , ספק וכמובן אין להסתפק במילה שווה ערך אלא רק באישור מפקח מטעם הדיירים שידע לשמור על טיב החומרים שהיזם/הקבלן מעניק לדיירים .

כאשר עורכים חוזה ומפרט טכני מומלץ מאוד להתייעץ רק עם עורך דין ומהנדס מטעם הדיירים 

שכן עורך דין מנסח את החוזה בטרמינולוגיה משפטית ומהנדס מנסח את החוזה בטרמינולוגיה הנדסית .


באחד הפרויקטים של תמ"א 38/1 , נכנסתי לעבוד בתחילת עבודות הביצוע ( כאמור לא השתתפתי בכתיבת המפרט הטכני ) .

כבר בהתחלה כאשר בנו את הממ"ד הראשון לדירות קומת הקרקע זיהיתי שההכנות של החשמל לממ"ד החדש יעברו דרך הדירה לתוך הממ"ד.

פניתי ליזם ושאלתי האם הוא מתכוון להחליף את כל הריצוף בחדרים בהם עוברת ההזנה בגלל שעבודה כזאת מחייבת הרמת ריצוף . היזם טען שהוא מחליף רק את הריצוף שבהם עוברת ההזנה ולדיירים תינתן האפשרות לשלם תוספת על מנת לרצף את שאר חלל הדירה .

בשביל היזם זהו תוספת קטנה לתקציב של הפרויקט וכאמור אם היה לדיירים מפקח/מהנדס שישב איתם בזמן כתיבת מסמך המפרט הטכני וידע לנהל משא מתן מול היזם היה יודע למקסם את התמורות והדיירים לא היו מגיעים למצב של להוציא כסף על שטח וזכויות ששייכים להם !

אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו בטלפון לגבי כל נושא שקשור למפרט הטכני ובנושאים אחרים.

 הנדסה  Pro              

תמיד כאן בשבילכם  

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדין