כיצד לבחור מפקח דיירים?

josue-isai-ramos-figueroa-741921-unsplash

חברת פיקוח דיירים הפכה להיות חלק אינטגרלי וחשוב בפרויקטים מסוג התחדשות עירונית, מפקח דיירים הולך ללוות אתכם בתהליך כולו ולכן חשוב שתבחרו נכון בחברה ויותר נכון באדם שיתנהל מולכם ומול היזם/קבלן לאורך הפרויקט.

ריכזנו עבורכם את עיקרי הדברים שיעזרו לכם לבחור נכון:

             מקצועיות

  • בדקו שאכן המפקח הינו מהנדס בניין רשום ברשם המהנדסים שפיקח וניהל פרויקטים דומים , הנעת פרויקט בניה זה היא משימה מורכבת ושונה שמצריכה את הידע הפורמאלי אותו רכש המהנדס ובנוסף דורשת אסרטיביות ויכולות לניהול מו"מ מול היזם על מנת למקסם את התמורות שלכם בפרויקט.
  • מספר הפרויקטים שבניהול החברה:

לפעמים כאשר אנחנו רואים חברת פיקוח שלה עשרות פרויקטים במקביל אנו רואים דבר זה כיתרון מובהק, אבל זכרו דבר זה גם יכול להיחשב כחסרון מכיוון שאותה חברה לא תוכל לתת לנו את אותה תשומת לב כמו חברה אחרת לה יש מספר מופחת של פרויקטים במקביל

לכן אל תתביישו לשאול כמה פרויקטים במקביל יש לחברה ואיך היא מתכוונת להיערך למלוא תשומת הלב שהפרויקט שלכם דורש.

  • האם חברת הפיקוח עובדת עם יזמים ?

נכון לחברת פיקוח דיירים היזם משלם אך זה לא אומר שאנו עובדים בשבילו אלה בשבילכם!

בדקו האם החברה נותנת גם פיקוח הנדסי ליזמים , דבר זה עלול ליצור ניגוד אינטרסים מכיוון שפעם אחת היא בצד הדייר ובפרויקט אחר היא בצד היזם,

לכן המלצה שלנו לעבוד אך ורק עם חברת פיקוח שעובדת עם פיקוח דיירים בלבד!

  • מי מבצע את הפיקוח תכלס בשטח?

נתון חשוב הוא מי יהיה המהנדס שיפקח ומולו נצטרך לעבוד תכלס בשלב הביצוע,

הרי לא פעם קורה שהפגישה מתקיימת עם בעלי החברה ונוצר חיבור אך עם המהנדס בשטח שהוא בעצם הצינור הישיר שלכם במהלך הפרויקט החיבור לא נוצר, בנוסף זה שיש לחברה הניסיון הדרוש אין זה אומר שלמפקח עצמו יש,

ולכן בקשו לדעת מראש מיהו אותו מפקח שאיתו תעבדו בשלבי הביצוע.

בנוסף בדקו שקיים מערך קשרי דיירים שישמור על הקשר שלכם עם החברה וידע לנהל ולשמור את כל המסמכים הדרושים במהלך הפרויקט כולו.

  • "כימיה" עם חברת הפיקוח שלכם

מהנדס הפרויקט ילווה אתכם לכל אורך הפרויקט. מפקח שכבר במפגשים הראשונים לא נוצרה כימיה איתו אז בוודאי שבמהלך הפרויקט יהיה קשה להסתדר אתו עם כל הלחצים הכרוכים בכך.

 כבר בפגישה הראשונה תנו לאינטואיציה שלכם להנחות אתכם וודאו כי הוא אכן מוצא כן בעינכם כאדם אנו עושים עסקים בראש ובראשונה עם אנשים ולא עם בעלי מקצוע. האיש הזה הוא משרת אמון שלכם ואתם סומכים עליו שידאג לאינטרס שלכם במהלך הפרויקט.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדין