בטיחות באתרי תמ"א 38/1

closeup of male engineer holding blue hardhat, with buildings in construction on background

בפרויקטים של  חיזוק ובניה של בניין קיים יש לשים דגש על המרכיב הכי חשוב בפרויקט והוא נושא הבטיחות!

דיירים אשר לוקחים חלק בתמ"א 38/1 חיים בבניין בזמן ביצוע הפרויקט ונתונים לסיכונים הרבים עקב הבניה .

צריכים לעצור רגע ולהבין , קבלנים אינם רגילים לבנות על בניין "חי" שמתגוררים בו דיירים,

ודיירים אינם רגילים להסתובב באתר בנייה.

נתון זה דורש הקפדה מרבית על הבטיחות באתר מצד הקבלן ומצד הדיירים, לכן בפרו הנדסה אנחנו מאמינים שחשוב לערב את הדיירים במהלך הבנייה ולעדכן על שינויים ואזורי סכנה המשתנים במהלך הבנייה.

כידוע לכם נושא הבטיחות באתרי הבניה נמצא בתחתית המשימות היומיות של הקבלנים ובעקבות כך יש לא מעט נפגעים באתרי הבניה מדי שנה בארץ .

יש להטמיע תרבות של בטיחות וזה מתחיל מהסברה ליזם, לקבלנים השונים שמגיעים לאתר ובעצם לרתום אותם לנושא .

חשוב למנות איש מקצוע מהנדס בניין , אשר ידע לאבזר את ארגז הכלים המקצועי של אנשי הביצוע וליצור נהלים ושגרת עבודה לניהול הבטיחות באתר .

תפקידנו לדאוג ששגרת חיי הדיירים לא תפגע בכל שלבי הבנייה , תפקיד אשר מתבטא בייעוץ ופיקוח בכל הנוגע לחוקים , תקנות נהלים ותקנים בתחום הבטיחות בעבודה .

פרו הנדסה מתמחה בפיקוח מטעם הדיירים בפרויקטים מסוג תמ"א 38/1 ותדע  לשמור על בטיחות הדיירים בזמן ששאר אנשי המקצוע מטעם היזם/קבלן מרכזים את עבודתם בהתקדמות הבניה ולא בהכרח דואגים לבטיחות .

מניסיוננו חשוב להכניס עוד בשלב החוזה סעיפים שיחמירו את נושא הבטיחות באתר, מכיוון שכיום אין תקני בטיחות מיוחדים לאתרי תמ"א 38/1 – חיזוק ובניה, למרות שזהו פרויקט שמתבצע על בניין בו מתקיימת שגרת חיים.

בכל שלב הביצוע יבקר מהנדס מטעם פרו הנדסה באתר וידאג להציף בעיות או אי התאמות לדרישות הבטיחות ולהנחות את מנהל העבודה והדיירים כיצד לפעול.

כמובן שיופק דוח שבועי לדיירי הבניין , ליזם ,לקבלן ולמנהל העבודה ובו רשומים כל ליקויי הבטיחות שנמצאו באתר, המפקח יוודא שליקויים אלה תוקנו על ידי הקבלן.

  • אצלנו בטיחות היא ערך עליון ואנו נטמיע אותו גם בפרויקט שלכם!

לייעוץ/שאלה בנוגע לבטיחות באתרי תמ"א 38 נשמח לענות, צור קשר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדין